Jadual Rawatan

TARIKH : 25 SEPTEMBER 2016
MASA : 10.00 AM - 2.00 PM
TEMPAT : PUSAT RAWATAN ISLAM AT-TOBIBI BANDAR BARU NILAI NEGERI SEMBILAN.

TARIKH : SETIAP HARI RABU
MASA : 8.00 PM - 11.00 PM
TEMPAT : CAWANGAN SRI MANJUNG, PERAK.

TARIKH : 1 OKTOBER 2016
MASA : 9.00 AM - 5.00 PM
TEMPAT : TMN PSJ, SG. KARANG BESERAH, DI BELAKANG PASARAYA TMG, KUATAN, PAHANG.

TARIKH : 23 APRIL 2016
MASA : 9.00 AM - 12.00 PM
TEMPAT : SURAU AS-SOLIHEEN, TAMAN DESA SOLEHAH KAMPUNG MAK CHILI, KEMAMAN, TERENGGANU.

TARIKH : 30 APRIL 2016
MASA : 9.00 AM - 12.00 PM
TEMPAT : PUSAT RAWATAN ISLAM AT-TOBIBI NILAI NEGERI SEMBILAN.

Saturday 22 September 2012

Team At-Tobibi menghadapi "Api Misteri"....

Assalamualaikum wbt.


بسم  االله الرحمن الرحيم


Alhamdulillah, dipanjantkan syukur yang tidak terhingga kepada Allah swt kerana limpah kurniaan dan Rahmat-Nya yang tidak terhitung oleh mana-mana kalkulator kehidupan. Selawat dan salam buat Junjungan Mulia Nabi Muhammad saw., ahli keluarga dan seluruh sahabat serta ummat Islam.Alhamdulillah, pihak Team At-Tobibi sekali lagi dalam inisiatif berbakti kepada sesiapa yang mengalami kesulitan telah berkunjung ke rumah Zainab Othman, atau lebih dikenali dengan keluarga yang mengalami "Api Misteri". Kunjungan pihak Team At-Tobibi ke rumah keluarga berkenaan adalah untuk membantu memulihkan keadaan rumah yang dikatakan telah diganggu oleh jin dan telah membakar hampir 70 peratus barangan atas rumah yang didiami oleh Zainab sekeluarga.






 Keadaan rumah Zainab Othman yang dikatakan dibakar oleh "api misteri"




Al-Quran juga turut dibakar


Kunjungan Team At-Tobibi seraamai 15 orang bermula dengan sebahagian berkumpul di rumah Ustaz Shamsuri Safie (pengasas Pusat Rawatan Islam At-Tobibi) kemudian menunaikan solat hajat memohon pertolongan dari Allah swt untuk membantu keluarga Zainab, selebihnya berkumpul di pejabat Utusan Malaysia cawangan Kelantan.

Setibanya di perkarangan tempat kejadian (rumah Zainab Othman), bacaan doa diimami oleh Ustaz Shamsuri sebelum memulakan proses rawatan. Rawatan bermula dengan meminta kebenaran daripada keluarga berkenaan untuk mengadakan sesi rawatan. Setelah kebenaran diberikan, pihak At-Tobibi meminta agar seluruh ahli keluarga berkenaan diberi rawatan terlebih dahulu sebelum proses rawatan ke atas rumah berkenaan.


Ahli keluarga di "scan" untuk mengetahui sama ada gangguan turut melibatkan diri mereka


Walau bagaimana pun, pihak Team At-Tobibi mendapati tiada sebarang gangguan ke atas ahli keluarga berkenaan dan gangguan hanya berlaku ke atas harta milik ahli keluarga itu sahaja.

Kami diceritakan pada hari yang sama telah berlaku beberapa kebakaran di rumah berkenaan dan yang terbaru ialah kebakaran berlaku semasa kunjungan dari menteri besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Bentara Setia Hj Nik Abdul Aziz Nik Mat. Sepanjang proses rawatan dijalankan oleh pihak Team At-Tobibi, tiada sebarang kebakaran berlaku. Namun pada peringkat akhir rawatan, setelah selesai proses "pemagaran rumah" dijalankan, kebakaran berlaku setelah selesai memandikan Wan Nur Fatehah, cucu kepada Zainab Othman.






Sebahagian dari barangan milik ahli keluarga Zainab yang dibakar oleh api misteri


Alhamdulillah, semua yang hadir pada hari tersebut diberi peluang oleh Allah swt menyaksikan sendiri apa yang dikatakan sebagai "api misteri" tersebut. Ini memberi semangat baru kepada seluruh Team At-Tobibi kerana kebenaran api itu sememangnya suatu yang pelik dan kewujudannya adalah suatu yang hakiki. 

Proses rawatan yang bermula pada jam 3.30 petang dan berakhir pada jam 7.00 malam itu memberi suatu pengalaman yang baru buat semua Team At-Tobibi kerana berpeluang menyaksikan sendiri kemunculan api tersebut.

Kepada Zinab sekeluarga, tingkatkan kesabaran atas apa yang berlaku, kerana semua ini adalah ujian daripada Allah swt dan Allah pasti menguji hamba-Nya sekadar dengan kemampuan yang ditanggung oleh hamba-Nya tersebut. Kami sentiasa berdoa agar mak cik sekeluarga diselamatkan oleh Allah swt. amin

Sekian Terima Kasih


Admin At-Tobibi

No comments:

Post a Comment

BORANG TEMPAHAN PRODUK AT-TOBIBI

Name:
Email Address:
Set Barangan
Kuantiti
Alamat Terkini/Surat Menyurat
No Telefon
Lain-lain makluman

Click here to create your own form.